dimarts, 14 d’abril del 2020

És la cuina una eina d'aprenentatge?


En situacions normals avui començariem el tercer trimestre a l'escola! Ahir dilluns de Pasqua segurament va ser un dia que quedarà marcat per molts infants per no haver pogut veure els seus padrins o padrines. Tot i així, segurament aquest confinament no va acabar amb la seva il·lusió i algunes cases es van atrevir a fer mones casolanes o encarregar-ne a les pastisseries disponibles. 

La cuina és una altra eina d'aprenentatge, els infants han d'experimentar sabors, descobrir textures, observar barreges amb les seves pròpies mans mentre al mateix temps també aprenen a treballar en equip respectant uns passos d'elaboració en un context familiar. La cuina també permet l'aprenentatge per assaig i error ja que el resultat final demostrarà si els passos s'han fet correctament.

També cal parar especial als rols de gènere de la família, ja que obrir les portes de la cuina permet que els infants es facin una percepció realista del rol dels membres de la família i és necessari aprofitar aquest context per trencar els estereotips que la societat ens defineix com s'espera que actuem segons el sexe assignat.

Obriu les portes a la cuina als infants mentre amb total practicitat els infants entendran que les dones tenim la paella pel mànec i no precisament per cuinar. Aquest eslògan és mèrit d'un grup d'alumnes de batxillerat del programa El suplent de TV3 que us convido a mirar i a reflexionar.

I per si no coneixíeu les fantàstiques receptes il·lustrades de l'Imma Mestre, us deixo aquí un exemple de la Mona de Pasqua. Feliç inici del tercer trimestre des de casa vostra!🎂

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada